Jak wygospodarować czas na aktywność fizyczną?

Nie wiesz, jak wrócić do formy po ciąży, bo nie masz nawet pięciu minut dla siebie? Stale brakuje ci czasu na to, by zadbać o aktywność fizyczną? Doba jest z gumy, sama możesz się o tym przekonać! Każdy z nas ma dokładnie tyle samo czasu i tylko od ciebie zależy, w jaki sposób go wykorzystasz. Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i naucz się dobrze gospodarować czasem, by znaleźć parę chwil – lub nawet kilka godzin – na trening z wózkiem do biegania.

Po pierwsze planowanie!

W gospodarowaniu czasem najważniejsze jest planowanie. Doba jest jednakowa dla każdego. Jak to się zatem dzieje, że niektórzy potrafią pogodzić wszystkie obowiązki i mają dużo czasu dla siebie, a inni nie nadążają z podstawowymi sprawami dnia codziennego? Liczy się samodyscyplina i trzymanie się własnego rozkładu. Jeśli będziesz mieć gotowy plan, obejmujący rzeczy priorytetowe, a w następnej kolejności te mniej ważne, łatwiej będzie ci się zorganizować. Nie będziesz tracić czasu na niepotrzebne rzeczy.

Ustal priorytety

 

Sport to zdrowie, dobre samopoczucie i atrakcyjny wygląd. To, jak się czujesz, jest istotne nie tylko dla ciebie, ale także dla twoich bliskich, w szczególności dla dziecka. Nie miej więc oporów, aby treningi ustawić wysoko na liście priorytetów. Pamiętaj, że twoje zdrowie i aktywność są nawet ważniejsze niż idealnie posprzątane mieszkanie. Dobre wyznaczenie priorytetów pozwoli ci skupić się na tym co ważne i odpuścić czasem trochę w przypadku rzeczy, które mają mniejsze znaczenie.

Gotuj szybkie zdrowe dania

 

Zaplanuj posiłki na przykład na cały miesiąc lub jeśli wolisz, na przykład na tydzień z góry. Poświęć jeden wieczór na wyszukanie szybkich i zdrowych przepisów, by potem nie tracić czasu na zastanawianie się, co przygotować. Do sklepu wybieraj się zawsze z gotową listą zakupów i kupuj tylko to, czego potrzebujesz, ale w większych ilościach. Krótsze i bardziej efektywne wizyty w marketach czy sklepach spożywczych pozwolą ci zaoszczędzić sporo czasu! Z zakupionych produktów szybko przygotujesz zaplanowane posiłki i wyruszysz na trening. To najlepsza droga do sukcesu, jeśli zastanawiasz się, jak wrócić do formy po ciąży.

Śpij dużo!

 

Na śnie nie warto oszczędzać, zwłaszcza kiedy jesteś młodą mamą. Pojawienie się maluszka w domu wymusza na rodzicach pewną zmianę w sposobie funkcjonowania. Często zdarza się, że liczba codziennych obowiązków czy tempo życia przytłacza młodych rodziców. Nierzadko jest to spowodowane zmęczeniem i niewyspaniem. W tym okresie, warto ustalić priorytety, skupić się na najważniejszych rzeczach, podzielić obowiązki, co na pewno pozwoli nie tylko nabrać odpowiedniego dystansu, ale także lepiej zorganizować dzień, w którym znajdzie się chwila na odpoczynek. Będąc wypoczętą, zyskasz dodatkową energię do działania. Wykonywanie codziennych obowiązków będzie przychodzić ci łatwiej, a co za tym idzie, będziesz szybsza w działaniu. Zdrowa dawka snu dla dorosłego człowieka to minimum 7,5 godziny na dobę. Higiena snu ma duży wpływ na nasze życie, z czego nie zawsze w pełni zdajemy sobie sprawę.

Przyjmuj pomoc od innych

 

Wiele mam popełnia ten sam błąd. Obawiamy się zostawić dziecko pod opieką bliskich, bo wydaje nam się, że bez nas maluchowi stanie się krzywda. Będzie płakać i teściowa, siostra lub koleżanka nie poradzą sobie z sytuacją. W ten sposób tylko dodatkowo przywiązujemy dziecko do siebie, zamiast przyzwyczajać je do innych osób. W skrajnych przypadkach maluszek płacze nawet gdy zostaje z tatą – i mama przybywa na ratunek. Nie rób tego! Od samego początku pozwalaj innym, aby cię odciążali. Przyjaciółka oferuje swoją pomoc? Ruszaj na trening lub idźcie z mężem do teatru. Teściowa aż rwie się do opieki nad swoim ukochanym wnuczkiem? Nie odbieraj jej przyjemności, wykorzystaj to dla siebie. Wszyscy zyskają, kiedy przestaniesz brać na siebie całą odpowiedzialność.

Zwiększaj dawkę sportu stopniowo

 

Co dzień znajduj 5 minut więcej na aktywność fizyczną. Powoli wejdzie ci to w nawyk i czas magicznie się rozciągnie. Łatwiej będzie go wygospodarować. Jednocześnie powoli zwiększy się twoją forma. Weź wózek biegowy i trenuj z maluchem na początku tylko przez na przykład pół godziny. Nawet nie zauważysz, jak z krótkiej przebieżki zrobi się godzina marszobiegu dziennie – i więcej. Stopniowe wydłużanie treningu to najlepszy sposób, by zwiększać osiągi i ćwiczyć wytrzymałość.

Planuj, wyznaczaj priorytety – i odpuszczaj sobie, gdy czujesz, że potrzebujesz odpoczynku. Jeśli będziesz dobrze siebie traktować i zadbasz o fizyczną aktywność, zyskasz energię oraz wewnętrzny spokój, które są potrzebne również twojemu dziecku. Znalezienie czasu na treningi to bardzo ważne zadanie! Na szczęście nie jest ono wcale tak trudne do wykonania, jak wydaje się na początku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *