Zadbaj o odporność jesienno-zimową porą

Gdy na dworze robi się coraz chłodniej i bardziej deszczowo, nasza odporność zostaje wystawiona na próbę. Początek jesieni to czas, kiedy i dorośli, i dzieci, częściej chorują na przeziębienie oraz grypę. Nie daj się szarudze i słocie! Zadbaj o kondycję i zdrowie oraz pozostań aktywny razem ze swoim maluchem. Jak wzmacniać odporność jesienno-zimową porą?

By nie dać się przeziębieniu, należy systematycznie wzmacniać organizm na kilka sposób. Musimy działać na wszystkich płaszczyznach. Samo zażywanie suplementów – wbrew temu co mówią reklamy – niewiele nam da. Liczy się zdrowa dieta, ruch na świeżym powietrzu oraz odpowiednio dopasowane ubranie. Te same porady – z drobnymi modyfikacjami – można zastosować zarówno dla rodziców, jak i dla ich pociech.

Witaminki, witaminki!

Zdrowy organizm ma naturalną barierę chroniącą przed bakteriami. Aby cieszyć się dobrą odpornością na jesień, należy regularnie dostarczać sobie składników odżywczych. Dbając o dietę przez cały rok, tworzysz tarczę obronną przed chorobami i sprawiasz, że twoje ciało jest silniejsze, dzięki czemu również mniej podatne na przeziębienie czy grypę.

Zadbaj o odpowiednią ilość warzyw, owoców i pełnego ziarna w diecie. Jedz kasze, tłuste ryby, orzechy, ciemne pieczywo i makarony razowe. Pij wysoko zmineralizowaną wodę, zamiast zwykłej. Oprócz tego jesienią możesz sięgnąć po dodatkowe naturalne produkty spożywcze, które pomogą jeszcze bardziej wzmocnić odporność i pozbyć się ewentualnych pierwszych objawów infekcji.

W pierwszej kolejności sięgnij po cebulę i czosnek. To „naturalne antybiotyki”, które mobilizują układ odpornościowy i działają antybakteryjnie. Najlepiej spożywać je na surowo, dodając do sałatek, kanapek, past czy masła.

W okresie obniżonej odporności dostarcz też sobie wzmożoną dawkę witaminy C, która również pozwala skuteczniej rozprawić się z zarazkami. Jedz cytrusy, natkę pietruszki, szpinak i paprykę. Możesz też oczywiście dodatkowo sięgnąć po witaminę C w tabletkach, ale najlepiej przyswajać ją z naturalnych źródeł.

Jesienią warto też sięgnąć po naturalne miody bez dodatku cukru, w tym w szczególności po miód lipowy i spadziowy. Miody te mają właściwości antybakteryjne i można stosować je wspomagająco przy nieżytach gardła oraz dróg oddechowych.

Ruch na świeżym powietrzu

Wbrew pozorom jesienią, przy brzydkiej pogodzie, nie warto zbyt często chronić się w domu. Nawet kiedy panują niskie temperatury, pada śnieg i deszcz, nie ulegaj pokusie i nie rozleniwiaj się. Regularna aktywność fizyczna jest bardzo ważna i korzystnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. W trudnych warunkach pogodowych dodatkowo hartujesz się i przystosowujesz stopniowo ciało do większego wysiłku. Organizm uczy się zwalczać bakterie i radzić sobie z wyzwaniami. Nabierasz więcej siły.

Najważniejsza jest tu regularność. Jeśli po kilku miesiącach spędzonych na kanapie wyruszysz na długą wyprawę w deszczu, z pewnością łatwiej się przeziębisz. Jeśli jednak spacerujesz i ćwiczysz regularnie – szczególnie na powietrzu – wówczas takie wyzwania raczej nie będą ci straszne. To samo dotyczy twojego dziecka. Aby wzmacniać odporność, spacerujcie razem przez cały rok. Sięgaj po wózek do biegania tak często, jak to tylko możliwe – i razem pokonujcie długie trasy, niezależnie od pogody.

Baby Jogger Summit x3 w trudnych warunkach pogodowych i terenowych

Nowoczesne wózki biegowe dobrych marek są dostosowane do trudnych warunków pogodowych, a także dobrze sprawdzają się w terenie. Nasza tegoroczna propozycja na jesienne spacery po lesie, parku, a nawet po górach – to wózek Baby Jogger Summit x3. Model wyposażony jest w obszerną składaną, wielopozycyjną budkę, która skutecznie chroni dziecko przed opadami oraz ogranicza dopływ wiatru. Dzięki zapinanym na rzepy otworom wentylacyjnym można w łatwy sposób zadbać o optymalną temperaturę w wózku oraz przepływ powietrza podczas biegu i spaceru. Aluminiowa konstrukcja jest wyjątkowo lekka, a przy tym stabilna i wytrzymała. Hamulec ręczny umożliwia kontrolę nad wózkiem w trudnym terenie, a pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa zapewniają skuteczną ochronę małemu pasażerowi.

baby jogger summit x3

Odpowiednie ubranie dla mamy i dla malucha

Przy jesiennych wyprawach z wózkiem nie zapominaj o właściwym ubraniu. Ciepła wodoszczelna odzież pozwoli tobie i dziecku na regularne bieganie i spacerowanie nawet zimą, przy bardzo niskich temperaturach oraz opadach. Nie popełniaj jednak częstego błędu młodych mam. Przegrzewanie dziecka nie jest dobre dla jego odporności. Organizm musi uczyć się walczyć z różnymi warunkami. Ponadto, zbyt wysokie temperatury dodatkowo sprzyjają rozwojowi bakterii.

Na zimowy spacer ubierz malucha „na cebulkę”. Wystarczą około trzy warstwy odzieży i kocyk. Podczas wycieczki sprawdzaj temperaturę ciałka dziecka, dotykając karku. Nie sugeruj się chłodnymi rączkami, a jedynie zabezpiecz je, zakładając maluchowi ciepłe rękawiczki. Również chłodny nosek może niepotrzebnie wprowadzić cie w błąd i wcale nie musi świadczyć tym, że dziecku jest zimno. Po sprawdzeniu karczku dziecka, w razie potrzeby zdejmij lub dołóż warstwę odzieży.

W przypadku ubrania dla ciebie sprawa jest już o wiele łatwiejsza. Sięgnij po odzież termoaktywną, która skutecznie ogrzeje cię podczas chłodu, odprowadzi pot, a gdy podczas treningu zrobi się cieplej, zapewni chłodzenie i dopływ powietrza. Przed niską temperaturą i opadami uchroni cię dobra wodoodporna kurtka z membraną.

Zdrowo, znaczy aktywnie i w zgodzie z naturą. Jesienią nie bój się długich spacerów i nie rezygnuj z treningów. Wzmacniaj odporność swoją i dziecka, wybierając się na wycieczki po lesie oraz parku. Jeśli dodatkowo zadbasz o zdrową dietę dla was obojga i o odpowiednie ubranie, żadne chłody ani deszcze nie będą wam straszne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *