Ćwiczenia po ciąży – narciarstwo biegowe

Chociaż wciąż jeszcze mamy jesień, coraz niższe temperatury i krótsze dni zapowiadają nadchodzącą zimę. W niektórych miastach w Polsce spadł już pierwszy śnieg, a w górach powoli zaczyna się sezon narciarski. To najlepszy czas, by zacząć uprawiać sporty zimowe. W dzisiejszym wpisie opowiemy trochę o narciarstwie biegowym, które z roku na rok staje się w naszym kraju coraz bardziej popularne.

Chcesz schudnąć po ciąży? Spróbuj jazdy na biegówkach!

Ciąża to wspaniały i wyjątkowy okres w życiu każdej z nas. Niestety, ciało po ciąży bardzo się zmienia i niektórym niełatwo jest wrócić do dawnej formy. Dodatkowe kilogramy nie tylko sprawiają, że trudniej jest nam się poruszać, ale także niekorzystnie odbijają się na samopoczuciu. Aby wrócić do sylwetki sprzed porodu nie wystarczy sama dieta, bardzo ważne są także regularne ćwiczenia po ciąży.

Jeśli chcemy możliwie jak najszybciej zgubić zbędne kilogramy bez efektu jojo, najlepsze będą sporty, które angażują jednocześnie wiele partii mięśni. Takim sportem jest właśnie narciarstwo biegowe. Bieg na nartach wymaga jednoczesnej pracy zarówno dolnych, jak i górnych części ciała. Nawet podczas z pozoru mało intensywnych ćwiczeń pracują nie tylko nasze ręce i nogi, ale także wiele innych mięśni odpowiedzialnych za koordynację i równowagę. Dzięki temu podczas treningu spalamy dużo więcej kalorii niż w przypadku joggingu lub jazdy na rowerze.

Narciarstwo biegowe – sport, który możesz uprawiać wszędzie

Narciarstwo biegowe oprócz tego, że jest sportem bezpiecznym, który może uprawiać praktycznie każdy, bez względu na wiek i kondycję, ma także tę zaletę, że nie wymaga od nas wyjazdów na specjalnie przygotowane trasy. W przeciwieństwie do narciarstwa zjazdowego, jeździć na biegówkach możemy praktycznie wszędzie – w lesie, na polach i łąkach. Wystarczy, że ziemię pokryje warstwa kilkunastocentymetrowego śniegu i już możemy przypinać narty! To spore ułatwienie dla wszystkich młodych mam, którym zależy na tym, żeby ćwiczenia po ciąży wykonywać regularnie.

Narciarstwo biegowe można trenować koło domu i wszędzie tam, gdzie najczęściej spędzamy wolny czas. Gdy już opanujemy technikę jazdy na biegówkach, możemy spróbować jazdy na terenach lekko pofałdowanych, na których przekonamy się, czym jest trud podejścia i przyjemność ze zjazdu. Osoby, które chciałyby najpierw spróbować swoich sił tam, gdzie trasy są doskonale przygotowane, mogą wybrać się do Jakuszyc, do Zakopanego, na Mazury lub w Bieszczady. Najwięcej radości dostarcza jednak poruszanie się na nartach biegowych po świeży śniegu i zostawianie swojego śladu tam, gdzie jeszcze nikogo przed nami nie było.

Narciarstwo biegowe to doskonały sport dla wszystkich młodych mam, którym zależy na tym, żeby wrócić do formy i odzyskać sylwetkę sprzed porodu. Jazda na biegówkach nie tylko angażuje wiele partii mięśni naraz i tym samym ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej, ale jest także świetnym sposobem na relaks na świeżym powietrzu. Takie ćwiczenia po ciąży sprawią, że nie tylko szybko stracisz zbędne kilogramy, ale także będziesz miała dobre samopoczucie, a jak wiadomo – zadowolona mama to szczęśliwe dziecko!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *