Ćwiczenia po ciąży – pilates

Pilates, to sport, którego głównym celem jest wzmocnienie mięśni i spalanie kalorii. Pilates ma zbawienny wpływ na nasze ciało a także na samopoczucie. Wzmacnianie mięśni jest bardzo ważne, dla mam po ciąży – przede wszystkim wzmacnianie mięśni dna macicy, która po porodzie jest dosyć osłabiona. Poza mięśniami dna macicy, pilates wzmacnia w zasadzie każdą partię ciała – mięśnie kręgosłupa, brzucha, poprawia gibkość oraz koordynację ruchów, a także sprawność całego ciała.

Do pozytywów treningu pilates można jeszcze zaliczyć poprawę świadomości własnego ciała, naukę prawidłowego oddychania, a efektami, które winnyśmy uzyskać w tej metodzie, winno być spalanie tłuszczu – a więc schudniecie – przy czym, co najważniejsze dla młodych mam po ciąży – pozbycie się „brzuszka po-ciążowego”,w zamian otrzymamy więcej siły w mięśniach. Nie trzeba się obawiać, że koniec końców taki trening doprowadzi nas do rozbudowania mięśni, jak u kulturysty. Zrozumiałe, że nie każdej kobiecie taka sylwetka będzie się podobać. Pilates raczej doprowadza do ładnej, szczupłej i elastycznej sylwetki, z atrakcyjną rzeźbą ciała. Oczywiście, żeby taki efekt uzyskać, trzeba trening odbywać regularnie (3-4 razy w tygodniu) i nie poddawać się, a najlepiej jeszcze połączyć go z właściwą dla siebie dietą.

Trening metodą pilates – jak zresztą każdy inny trening po porodzie, winien rozpocząć się nie wcześniej niż 6-8 tygodni po porodzie, o ile poród ten był naturalny. Jeżeli poród odbył się przy pomocy cesarskiego cięcia, na rozpoczęcie ćwiczeń powinniśmy poczekać przynajmniej 12 tygodni.

Ćwiczenia po ciąży, to – jak nietrudno się domyślić – rzecz niełatwa od zrealizowania. Jako młode mamy tak naprawdę mamy niewiele czasu dla siebie – prawie cały swój czas poświęcamy naszej pociesze, bądź pociechom. Na szczęście, współczesne czasy oferują nam wiele możliwości – nie musimy na czas treningu szukać niani dla dziecka, co wiążę się nieraz z dodatkowymi kosztami, lub angażowaniem osób z rodziny (a nie każda z nas zapewne chciałaby co chwilę prosić mamę czy ciocię o opiekę). Obecnie kluby fitness oferują zajęcia dedykowane dla młodych mam z dziećmi, na które ona wybrać się z pociechą. Na pewno w większych miastach znajduje się już co najmniej jeden taki lub (jak nie więcej), a z czasem będzie ich przybywać.

Pilates, joga czy inne zajęcia oferowane przez kluby fitness dla mam, to nie jedyna forma sportu, jaką można uprawiać wraz z dzieckiem. Specjalistyczne joggery umożliwiają młodym rodzicom bieganie z dziećmi. Taki trening jest o tyle dobrym pomysłem, że może w nim uczestniczyć cała rodzina – mama, tata i dzieci. A najlepszą formą treningu dla młodych mam po ciąży będzie połączenie treningu pilates wraz z treningiem biegowym. Najlepiej obie formy sportu wykonywać naprzemiennie – w jeden dzień biegać, w drugi ćwiczyć pilates – i tak dalej.

Oczywiście ćwiczenia po ciąży powinno się wprowadzać stopniowo – tak aby nie obciążać organizmu. Zrozumiałe jest to, że młode mamy chciałyby jak najszybciej dostrzec efekty ćwiczeń, jednak nie warto robić tego kosztem innych problemów. Poszczególne partie mięśni (zwłaszcza mięśnie dna macicy) są bardzo wrażliwe po ciąży- lepiej ostrożnie przyzwyczajać swoje ciało do treningów. Jeżeli będziemy wykonywać je regularnie, efekty przyjdą – prędzej czy później. Najważniejsze to się nie poddawać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *