Fit mama latem

Nawet w najbardziej upalne dni nie musimy rezygnować z aktywności na świeżym powietrzu. Pamiętajmy jednak, by latem w chwilach panowania najwyższych temperatur nieco zmniejszyć intensywność wykonywanych ćwiczeń. Zamiast tradycyjnego joggingu możemy zdecydować się na marszobieg lub nawet niezbyt szybki, ale za to nieco dłuższy spacer. Jeśli zechcemy, by podczas aktywności fizycznej towarzyszyło nam dziecko, to bezwzględnie powinniśmy wraz z nim przebywać głównie w zacienionych miejscach. Dobrym pomysłem na trening w gorący letni dzień, może być około godzinny marszobieg odbywający się w miejskim parku lub na zalesionym terenie.

Doskonałą formą aktywności fizycznej może być również jazda na rowerze. Gdy podczas przejażdżki towarzyszyć będzie nam dziecko, to w okresie panowania wysokich temperatur ograniczmy naszą aktywność do maksymalnie kilkukilometrowych tras. O ile niezbyt długie odcinki jazdy odbywać się mogą nawet w miejscach o pełnym nasłonecznieniu, to na ewentualne postoje zawsze powinniśmy wybierać miejsca zacienione.

THULE Chariot Sport 2

Wykorzystując odpowiednią przyczepkę np. THULE Chariot Sport 2 nie musimy obawiać się negatywnego wpływu niekorzystnych warunków atmosferycznych. Pamiętajmy, że przyczepka THULE Chariot Sport 2 wyposażona została w charakteryzującą się najwyższą jakością kabinę Climate Control Cockpit. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nasze dziecko nawet w trakcie upalnych dni będzie w sposób odpowiedni odizolowane od niebezpiecznych promieni słonecznych. Warto pamiętać, że w zestawie do przyczepki dołączona została specjalna folia przeciwsłoneczna. Bezwzględnie należy z niej korzystać podczas treningów w gorące letnie dni.

Trening tylko rano

Zarówno dla naszego dziecka, jak i dla nas samych najbezpieczniejszą porą na zorganizowanie treningu poza domem będzie wczesny poranek. Czasem już nawet około godziny ósmej temperatury okazują się nieprzyjemnie wysokie. W związku z tym postarajmy się zmobilizować do tego, by rozpocząć wykonywanie ćwiczeń tak wcześnie, jak to tylko możliwe. Teoretycznie trening w upalne dni mógłby być również przeprowadzany wieczorem. Jednak dla naszego dziecka nie jest to odpowiednia pora na intensywną jazdę w wózku biegowym lub w przyczepce rowerowej. Rozbudzone nadmiernie mogłoby odczuwać dyskomfort i mieć problem ze spokojnym spędzeniem nocy.

Odpowiedni strój

Najlepiej sprawdzą się termoaktywne ubrania sportowe, które pomagają w odprowadzaniu potu na zewnątrz. Nigdy nie zapominajmy również o tym, by zadbać o odpowiednie nakrycie głowy. Mama może zdecydować się na przykład na wygodną czapkę z daszkiem, natomiast w przypadku dziecka najlepiej sprawdzi się miękki, wykonany z materiału kapelusz lub nawet luźno zawiązana chustka.

Podczas ćwiczeń w upalne dni wygląd nie jest najważniejszą kwestią. Podstawą powinno być bezpieczeństwo oraz komfort. Z pewnością są to kwestie oczywiste dla każdej z nas. Warto jednak zauważyć, że moda sportowa jest współcześnie bardzo atrakcyjna. Wybierając wygodne, dopasowane do warunków atmosferycznych ubranie, wcale nie musimy obawiać się tego, że będziemy wyglądać niekorzystnie. Również nasza pociecha w letnich ubrankach może prezentować się znakomicie. W końcu niemal zawsze dziecięce sportowe stroje są bardzo kolorowe i wesołe.

Zadbajmy o wodę

Pamiętajmy o regularnym nawadnianiu organizmu. Zwłaszcza w przypadku najmłodszych dzieci jest to niezwykle istotna kwestia. Zachęcajmy naszą pociechę do picia wody tak często, jak to tylko możliwe. Same również nie zapominajmy o dostarczaniu sobie odpowiedniej ilości płynów. Jeśli czujemy, że stosowanie zwykłej wody może okazać się niewystarczające, to zdecydujmy się na zastosowanie izotoników. Pamiętajmy jednak, że część z oferowanych produktów izotonicznych, to dosyć kaloryczne, intensywnie słodzone napoje. W związku z tym nie powinnyśmy korzystać z nich w sposób nadmierny.

Niezależnie od tego na jaką formę aktywności fizycznej latem ostatecznie się zdecydujemy, pamiętajmy, że priorytetem zawsze powinno być bezpieczeństwo nasze oraz dziecka. Nie traktujmy treningów w upalne dni w sposób nadmiernie poważny. Lepiej ograniczyć nieco intensywność ćwiczeń, niż narażać siebie lub dziecko na niebezpieczeństwo przegrzania lub nawet udaru słonecznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *