Jak pracować nad motywacją podczas ćwiczeń

Codzienne motywowanie się do ćwiczeń nie jest łatwe. Z pewnością każda z kobiet nieraz nie dwa miałaby ochotę odpuścić – zwłaszcza jeżeli jesteśmy na samym początku drogi treningowej, a tym bardziej jeżeli mówimy o ćwiczeniach po ciąży. Co zrobić, aby nie poddać się uczuciu zniechęcenia?

Mama w formie to przede wszystkim zmotywowana mama, dlatego zaczynając przygodę z ćwiczeniami od razu należy zastanowić się nad tym, jak będziemy się motywować. Jest to bardzo ważne ponieważ bez odpowiedniego programu motywacyjnego dużo łatwiej jest się zniechęcić. Ćwiczenia po ciąży są jeszcze trudniejsze do zrealizowania, w związku z tym warto popracować nad odpowiednią motywacją.

  • Wyznacz sobie konkretny cel

Motywacyjne z pewnością będzie wyznaczanie sobie celów – oczywiście małymi krokami, nie wszystko naraz. Celem może być schudnięcie np. 3 kilogramów. Innym celem może być pokonywanie samej siebie – np., jak przebiegłam dziś dwa kilometry jutro spróbuję przebiec 3 kilometry. Wyznaczanie sobie tego rodzaju celów to podstawa dla treningowego programu motywacyjnego.

  • Zaplanuj przyjemny czas po treningu

Aby udało się wyrobić nawyk regularnych ćwiczeń należy przygotować odpowiedni plan treningowy, tak by na pewno nie kolidował nam z innymi zajęciami. Jeżeli nie przepadamy za ćwiczeniami, warto rozplanować treningi w taki sposób, by po nich wykonywać zajęcia, które są dla nas przyjemne. Jeżeli lubisz czytać książki, oglądać filmy spotykać się ze znajomymi (np. na bilardzie, kręglach, czy po prostu na herbacie) staraj się wykonywać ćwiczenia przed tymi zajęciami. Wtedy owe przyjemności możesz traktować jako nagrodę za wykonany trening.

  • Nagradzaj się

Z jednej strony jest to błahy frazes, który każdy już zna, z drugiej jednak – to naprawdę działa. System nagradzania się zawsze sprawdza się w programach motywacyjnych dla wszystkich zajęć. Taki system można wprowadzić sobie na milion różnych sposobów. Poza wykonywaniem czynności związanych z hobby można, między innymi nagradzać się drobnymi zakupami – na przykład po miesiącu ćwiczeń kupisz sobie fajną szminkę, albo lakier.

  • Zastanów się nad formą ćwiczeń

Motywacja do ćwiczeń będzie największa wtedy, gdy będziemy wykonywać to, co naprawdę nam się spodoba. W związku z tym, warto przemyśleć co by nam najbardziej odpowiadało. Pod kątem ćwiczeń po ciąży, kiedy to trzeba cały czas poświęcić na opiece nad dzieckiem, dobrym rozwiązaniem będzie inwestycja w wózki do biegania i bieganie z maluszkiem. Innym pomysłem będzie jazda na rowerze – przyczepka rowerowa dla dzieci doskonale się tu sprawdzi, gdyż dzięki niej można bezpiecznie transportować dziecko.

  • Inne formy motywacji

Istnieje jeszcze wiele metod motywacyjnych, na przykład można wieszać sobie karteczki motywacyjne na drzwiach lodówki, porozmawiać ze znajomymi, bądź z przyjaciółką, której można opowiedzieć o swoich planach treningowych i poprosić, żeby dopingowała, a nawet dopilnowała niekiedy Twojego planu treningowego.

Podsumowując, rozpoczynając jakikolwiek ćwiczenia, poza planem treningowym, przygotujmy sobie również strategię motywacyjną – jest to bardzo pomocne, a dzięki temu nie będziemy musiały zmuszać się do ćwiczeń, ale będziemy podchodzić do nich z radością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *