Najlepsze ćwiczenia po ciąży dla mam – kiedy zacząć i co ćwiczyć?

Podstawowym pytaniem, jakie zadają sobie młode mamy, jest: kiedy mogę zacząć ćwiczyć po ciąży? Niestety, w tym wypadku nie można podać jednoznacznej odpowiedzi – jednak można przyjąć, że po porodzie naturalnym powinno się odczekać około 6 tygodni, zanim rozpoczniemy ćwiczenia. Ćwiczenia po ciąży po cesarskim cięciu powinno się rozpocząć nie wcześniej niż po odczekaniu około 10 tygodni – mniej więcej tyle czasu nasz organizm potrzebuje, by się zregenerować.

Ćwiczenie po ciąży można zacząć szybciej – jednak powinnyśmy mieć na uwadze, że w żadnym wypadku nie możemy forsować naszego ciała. Jeżeli chcemy zacząć ćwiczyć szybciej – zacznijmy od delikatnych, ostrożnych ćwiczeń. Nie można narzucać sobie szybkiego tempa oraz intensywnych treningów.

Na początek zacznijmy od ćwiczeń mięśni Kegla – można to robić w każdej chwili – leżąc, siedząc, stojąc. Dopóki nie upłynie kilka tygodni nie ma mowy o ćwiczeniach brzucha czy innych partii ciała – w ten sposób możemy tylko narazić swoje zdrowie, doprowadzając do różnych komplikacji w przyszłości – na przykład do nietrzymania moczu.

Po upływie kilku tygodni po porodzie można rozpocząć delikatny trening mięśni brzucha – najlepiej zacząć od ćwiczenia, które polega wciąganiu brzucha podczas wydechu. Następnie można przejść do tradycyjnych ćwiczeń na mięśnie brzucha – brzuszki, nożyce.

Basen, spacer, jogging

Kiedy ciało kobiety powróci do stanu sprzed ciąży, a wszystkie rany się zagoją (jest to właśnie okres wspomnianych wyżej 6 tygodni), zalecanymi formami sportu są: spacerowanie, pływanie, bieganie. Wszystko można wykonywać z dzieckiem – w parkach, na trasach dla biegaczy coraz częściej można zobaczyć matki (a także ojców) pchających sportowe wózki w trakcie biegu; truchtu. Tego rodzaju ćwiczenia po ciąży są najbardziej zalecanymi rodzajami sportu. Są dla nas bezpieczne, dodatkowo pozwalają spędzić czas ze swoją pociechą. Badania naukowe wykazały, że matki, które spacerowały po porodzie codziennie przynajmniej po pół godziny, nie miały większych problemów z pozbyciem się zbędnych kilogramów pozostających po ciąży.

Zajęcia fitness

Obecnie istnieje wiele ośrodków, oferujących zajęcia fitness dla mam po ciąży. Na takie zajęcia można zabrać ze sobą dziecko. Dla niemowląt przeznaczone jest specjalne miejsce, a treningi skonstruowane tak, aby i mama i dziecko mogli wziąć w nich udział – na przykład mamy wykonują dziecku masaż. Zajęcia przeprowadzane są w niewielkich grupach. Jest to również sposobność na zdobycie nowych znajomości, dzielenie się wzajemnie doświadczeniem związanym z opieką nad niemowlakiem.

Najważniejsze, aby wybrać takie ćwiczenia, które sprawiają nam dużo radości – wtedy będziemy miały dużo większą mobilizację do tego, aby w ćwiczeniach nie ustawać. Nawet jeżeli nie ćwiczyłyśmy przed ciążą czy w trakcie, większość z nas po ciąży decyduje się jednak na jakiś rodzaj treningu, by zrzucić zbędne kilogramy. Opieka nad małym dzieckiem z pewnością pochłania cały nas czas – jednak istnieją metody (między innymi te wspomniane wyżej), dzięki którym można połączyć ćwiczenia po ciąży i opiekę nad dzieckiem.

 

 

Jedna odpowiedź do “Najlepsze ćwiczenia po ciąży dla mam – kiedy zacząć i co ćwiczyć?”

  1. P60 Najistotniejsza w odchudzaniu jest motywacja dziewczyny, ja codziennie ogladam metamorfozy przed i po odchudzaniu i daje mi to powera do cwiczen, kto chce tez troche motywacji niech poszuka w google: odchudzanie przed i po by sasetka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *