Ćwiczenia przed, w trakcie i po ciąży – joga!

Ciąża to duże obciążenie dla organizmu kobiety – w jej ciele rodzi się nowe życie, co powoduje przyrost masy ciała, co z kolei obciąża stawy i kręgosłup. Serce ma cięższą pracę do wykonania ponieważ musi przepompować większą ilość, krwi a skóra napina się do granic możliwości.

Dlatego matka musi w miarę możliwości dbać o swoje ciało i formę fizyczną – najlepiej zacząć ćwiczenia już na etapie planowania ciąży. Jedną z polecanych form treningu przed, w trakcie i po ciąży – jest joga.

Trenując regularnie jogę przed ciążą oczyszczamy ciało z toksyn, wzmacniamy je, dzięki czemu jest ono lepiej przygotowane do przyszłego obciążenia. Asany oddziałują również na elastyczność skóry. Ćwiczenia normują gospodarkę hormonalną, pozwalają na relaks, uspokojenie i radość. Dodatkowym plusem jest to, że praktykując jogę wyzbywamy się niechcianych nałogów jak papierosy, alkohol czy inne używki.

Dalszy trening w trakcie ciąży stale wzmacnia kręgosłup i stawy, przygotowując je na coraz większy ciężar ciała. Joga umożliwia lepszy dopływ tlenu do płodu i ułatwia oddychanie. Dzięki ćwiczeniom poprawia się krążenie krwi oraz praca układu pokarmowego, w związku z czym dolegliwości związane z ciążą nie są tak uciążliwe i występują dużo rzadziej. Dodatkowo, chcąc szybko zrzucić wagę po ciąży należy już o to zadbać w jej trakcie. Powrót do ćwiczeń, kiedy przez całą ciąże nic się ni trenowało, będzie dużo trudniejszy, podobnie jak zrzucenie wagi.

Zaletą uprawiania jogo w ciąży jest również fakt, że akcja porodowa kobiety o wyćwiczonym i wzmocnionym ciele przebiega o wiele sprawniej. Kobieta ćwicząca w ciąży ma lepszą świadomość własnego ciała, ma też wzmocnione i uelastycznione mięśnie i ścięgna, wie także, jak można sobie pomóc za pomocą oddechu.

Po urodzeniu mnóstwo kobiet zadaje sobie pytanie – jak wrócić do formy po ciąży? Dalsza praktyka jogi po ciąży pozwoli szybko zrzucić zbędne kilogramy, pomoże również uniknąć rozstępów. Joga pozwoli szybko wrócić do dobrej formy – także psychicznej, a także pomaga zregenerować organizm.

Ćwiczenie asanów, można rozpocząć na każdym etapie, jednak zaczynając ćwiczenia w trakcie ciąży, lub po ciąży, bezpieczniej udać się do instruktora jogi, niż wykonywać trening na własną rękę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *