Młoda mama w formie

Opieka nad nowo narodzonym dzieckiem wymaga czasem od młodej mamy ogromnego wysiłku. Musi się ona uporać się z nowymi obowiązkami, które zazwyczaj okazują się dla niej skomplikowane i bardzo stresujące. Są to także zadania bardzo czasochłonne i wymagające fizycznie. Wydawać by się więc mogło, że cała aktywność fizyczna związana z opieką nad małym dzieckiem będzie gwarantowała młodej mamie szybki powrót do formy po ciąży. Niestety zazwyczaj okazuje się jednak, że kobiety miewają ogromne problemy ze zrzuceniem zbędnych kilogramów. Z czego wynika ta sytuacja?  Jak powinnyśmy postępować, by nie musieć borykać się z nadmiarem kilogramów pozostałych po okresie ciąży.

Wbrew pozorom to nie aktywność fizyczną i odpowiednio dobrana dieta będzie miała największy wpływ na naszą formę po ciąży. Najistotniejsze jest to byśmy zadbali o naszą kondycję psychiczną i dobre samopoczucie. Jeśli to tylko możliwe, to postaraj się o to, by w jak największym stopniu zaangażować swoich bliskich w opiekę nad dzieckiem. Zwłaszcza ojciec maleństwa powinien zdawać sobie sprawę, że tak samo jak ty stał się rodzicem i połowa obowiązków powinna należeć do niego.

Już dawno minęły czasy, w których wychowaniem dzieci zajmowały się tylko kobiety. Skoro ty mogłaś zdobyć wykształcenie i pracować zawodowo, to twój partner poradzi sobie na przykład ze zmianą brudnych pieluch. Nie pozwól na to, by spadło na ciebie zbyt dużo obowiązków. Jeśli będziesz nieustannie zmęczona i zestresowana, to z pewnością nie uda ci się powrócić do dawnej formy.

Dopiero w momencie, gdy będziesz przekonana, że macierzyństwo jest stanem, w którym czujesz się szczęśliwa, to uda ci się skutecznie zadbać o wygląd i formę własnego ciała. Jak wrócić do formy po ciąży? Najlepiej jak najszybciej. Im dłużej będziesz zwlekała z wprowadzeniem zmian, tym będzie ci trudniej osiągnąć oczekiwane rezultaty.

Zadbaj o to, by zdrowo się odżywiać. Zwłaszcza jeśli postanowiłaś karmić piersią, to prawidłowa dieta będzie niezwykle istotna zarówno dla ciebie, jak i twojego dziecka. Stopniowo możesz również zdecydować się na większą aktywność fizyczną. W pierwszych tygodniach lepiej nie przesadzaj z intensywnością ćwiczeń. Możesz ograniczyć się wyłącznie do niezbyt długich spacerów. Po kilku tygodniach od porodu również bardziej intensywny wysiłek nie powinien stanowić dla ciebie problemu. Wiele mam decyduje się na trenowanie biegania. Ten rodzaj sportu pozwala w łatwy i szybki sposób zrzucić zbędne kilogramy. Dodatkowo producenci profesjonalnych wózków do biegania zadbali o to, by aktywne mamy mogły biegać razem ze swymi pociechami. To wspaniałe rozwiązanie, które pozwala jednocześnie trenować i spędzać czas z dzieckiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *