Sezon w pełni – przygotuj się na wycieczkę rowerową

Pogoda tej wiosny dopisuje tak bardzo, że szkoda z niej nie skorzystać. W związku z tym czas najwyższy wybrać się na pierwszą rodzinną wycieczkę rowerową tej wiosny. Najważniejsze są chęci, jednak dobrze jest mieć na uwadze rzeczy, o których trzeba pamiętać przed wyprawą, żeby nie dać się zaskoczyć okolicznościom. Dlatego dzisiejszy tekst poświęcimy właśnie temu. Kiedy odhaczysz każdy punkt z poniższej listy, zyskasz pewność, że wycieczka jest odpowiednio zorganizowana.

Sprawdzenie stanu sprzętu

Pierwszym krokiem przed wycieczką rowerową w ogóle, niezależnie od tego, czy bierzesz ze sobą dzieci, powinno być przejrzenie sprzętu. Stan techniczny rowerów i przyczepek, a także fotelików montowanych na rowerach, powinien być bez zarzutu.

Rowerki i przyczepki

Poza stanem technicznym istotne jest również to, czy wciąż możemy wykorzystywać rowerki i przyczepki dla dzieci używane jeszcze jesienią. Niezależnie od tego, w jakim stanie się zachowały, mogą się okazać nieodpowiednie, jeśli chodzi o wzrost dziecka. W przypadku roweru, jeśli od jesiennych wycieczek dziecko sporo urosło, trzeba będzie dopasować wysokość siodełka i kierownicy do jego nowych potrzeb. Gdy jest to niemożliwe, dobrze rozpatrzyć zmianę modelu. Z przyczepkami sprawa wygląda bardzo podobnie – gdy dziecko rośnie, powinno mieć zapewnioną niezbędną przestrzeń wewnątrz. Dla dzieci nieco starszych i wyższych warto zastanowić się nad modelem z podwyższonym siedziskiem, które oferuje np. przyczepka rowerowa Thule Chariot Cab 2.

Ochraniacze, kaski i kamizelki

Bardzo ważne jest też przyjrzenie się kaskom i ochraniaczom, które z upływem czasu tracą swoje właściwości ochronne. Poza tym powinno się je wymienić wtedy, gdy są uszkodzone. Nawet, gdy ich stan jest idealny, warto sprawdzić, czy wciąż dobrze leżą i czy nie są za małe. Gdyby były, należy je bezwzględnie wymienić na modele o odpowiednim rozmiarze, bo to one w dużej odpowiadają za bezpieczeństwo w razie wypadków.

Należy zadbać również o kaski dla maluchów, które znajdują się w przyczepkach i fotelikach. To, że mają właściwą pozycję dzięki pasom nie oznacza, że ta się nie zmieni, szczególnie w przypadku kolizji.

Ostatnim punktem są kamizelki odblaskowe, które powinni mieć na sobie wszyscy uczestnicy planowanej przez nas wyprawy.

Picie i jedzenie

Jeśli wybieramy się w okolice, gdzie na każdym rogu można znaleźć sklep, to branie prowiantu i napojów nie jest niezbędne. Jednak, gdy trasa będzie przebiegać w zupełnie innych miejscach, lub gdy nie jest wyznaczona przed wyjazdem, warto mieć ze sobą zapas jedzenia i napojów.

Jednak nie należy przesadzać – zabieranie kilku pełnych posiłków w plastikowych pudełkach, będzie tylko obciążeniem. Jeśli to możliwe, warto wziąć kanapki lub obrane i pokrojone warzywa i owoce.

Dodatkowe ubrania

Przed wycieczką dobrze jest przygotować dodatkowy komplet ubrań. Zniszczenie lub bardzo mocne pobrudzenie jednego kompletu jest całkiem prawdopodobne. Poza tym warto mieć też gotowe jakieś okrycia wierzchnie, w razie ochłodzenia lub opadów deszczu. W tym przypadku spore ułatwienie mają osoby, których dzieci jeszcze nie jeżdżą same (wspomniana już przyczepka rowerowa Thule posiada całkiem sporo miejsca na dodatkowy bagaż).

Koc i pomysły na zabawę

Jeśli pogoda będzie dopisywała przez całą drogę, to warto zatrzymać się gdzieś po drodze, chociażby po to, żeby poobserwować okolicę. Dlatego fajnym pomysłem jest wzięcie koca i zrobienie mini-pikniku w trakcie wycieczki. To też dobre rozwiązanie wtedy, gdy dzieci zmęczą się po drodze. Warto pamiętać, że ich możliwości są mniejsze, niż nasze, więc uwzględnienie wielu postojów będzie konieczne, szczególnie przy dalszych wyprawach. Nawet wtedy, gdy postoje będą aktywne – na przykład na placach zabaw.

 

Rzeczą, o której nie można zapominać, jest całkiem dobrze wyposażona apteczka pierwszej pomocy. Z rzeczy przyjemniejszych – na pewno przyda się aparat fotograficzny, lub telefon, które pomogą nam uwiecznić chwile spędzone wspólnie z dziećmi.

Ćwiczenia po ciąży – narciarstwo biegowe

ćwiczenia po ciąży

Chociaż wciąż jeszcze mamy jesień, coraz niższe temperatury i krótsze dni zapowiadają nadchodzącą zimę. W niektórych miastach w Polsce spadł już pierwszy śnieg, a w górach powoli zaczyna się sezon narciarski. To najlepszy czas, by zacząć uprawiać sporty zimowe. W dzisiejszym wpisie opowiemy trochę o narciarstwie biegowym, które z roku na rok staje się w naszym kraju coraz bardziej popularne. Czytaj dalej Ćwiczenia po ciąży – narciarstwo biegowe

Jogging w chłodniejsze dni – jak się ubrać?

Jesteśmy w samym środku jesieni, jednak jak na połowę października, za oknami wciąż utrzymuje się piękna pogoda. Mimo słonecznych dni, nie można zaprzeczyć, że jak na tę porę roku przystało, z każdym dniem robi się coraz chłodniej. Nie jest problemem ubranie się na zwykły spacer, jednak warto dobrze przemyśleć, jak się ubierać na jogging w chłodniejsze dni. Czytaj dalej Jogging w chłodniejsze dni – jak się ubrać?

Ćwiczenia po ciąży – pilates

pilates - ćwiczenia po ciąży

Pilates, to sport, którego głównym celem jest wzmocnienie mięśni i spalanie kalorii. Pilates ma zbawienny wpływ na nasze ciało a także na samopoczucie. Wzmacnianie mięśni jest bardzo ważne, dla mam po ciąży – przede wszystkim wzmacnianie mięśni dna macicy, która po porodzie jest dosyć osłabiona. Poza mięśniami dna macicy, pilates wzmacnia w zasadzie każdą partię ciała – mięśnie kręgosłupa, brzucha, poprawia gibkość oraz koordynację ruchów, a także sprawność całego ciała. Czytaj dalej Ćwiczenia po ciąży – pilates

Trening jesienią i zimą z joggerem – jak ubrać maluszka?

Sezon jesienny już się rozpoczął, przed nami jednak jeszcze wiele dni, nadających się do uprawiania aktywności fizycznych – wraz z dzieckiem. A i zima stwarza warunki do uprawiania sportu – coraz lepsze konstrukcje joggerów, pozwalają na uprawianie treningów biegowych w naprawdę trudnych warunkach. Rodzice, zastanawiają się jednak niejednokrotnie, jak ubrać dziecko do joggera – żeby podczas treningu biegowego rodzica, dziecko się nie przegrzało ani nie zmarzło. W okresie letnim, ubranie dziecka do wózka jest kwestią o wiele łatwiejszą, jednak jesienią czy zimą kwestia ta staje się o wiele bardziej problematyczna. Czytaj dalej Trening jesienią i zimą z joggerem – jak ubrać maluszka?

Przyczepka rowerowa dla dzieci – zadbaj o bezpieczeństwo

Croozer Kid for 2

Chociaż przyczepki rowerowe dla dzieci wciąż są uznawane ze stosunkowo nowe rozwiązanie, to na rynku pojawiła się już znaczna ilość zróżnicowanych modeli. W jaki sposób wybrać idealną przyczepkę, która charakteryzować się będzie najwyższym poziomem bezpieczeństwa? Na jakie elementy należy zwracać uwagę w sposób szczególny, a które traktować można jako mniej istotne? W dzisiejszym wpisie postaramy się podpowiedzieć w jaki sposób wybrać bezpieczną przyczepkę rowerową. Czytaj dalej Przyczepka rowerowa dla dzieci – zadbaj o bezpieczeństwo

Fit mama latem

fit mama, THULE Chariot Sport 2

Nawet w najbardziej upalne dni nie musimy rezygnować z aktywności na świeżym powietrzu. Pamiętajmy jednak, by latem w chwilach panowania najwyższych temperatur nieco zmniejszyć intensywność wykonywanych ćwiczeń. Zamiast tradycyjnego joggingu możemy zdecydować się na marszobieg lub nawet niezbyt szybki, ale za to nieco dłuższy spacer. Jeśli zechcemy, by podczas aktywności fizycznej towarzyszyło nam dziecko, to bezwzględnie powinniśmy wraz z nim przebywać głównie w zacienionych miejscach. Dobrym pomysłem na trening w gorący letni dzień, może być około godzinny marszobieg odbywający się w miejskim parku lub na zalesionym terenie. Czytaj dalej Fit mama latem